Nunspeet

  • Opdrachtgever: Stichting Nunspeet uit de kunst
  • Nunspeet vermarkten als kunstenaarsdorp op de Veluwe
  • Citymarketing, marketing winkelgebied
  • Kunst als belangrijk onderdeel van de identiteit van de 4 dorpskernen Nunspeet, Elspeet, Hulshorst en Vierhouten en als trigger voor meer toeristische bestedingen
  • Opzetten van een citymarketing organisatie, waarin ook de VVV een plek heeft
  • Draagvlak creëren bij bewoners, ondernemers, bedrijven en gemeente
  • Social marketing
  • Resultaat: hoge participatiegraad (en financieel commitment) van bedrijven, sterk concept ontwikkeld (logo, huisstijl), grote online en offline zichtbaarheid, initiatieven gebundeld, alle beloftes waargemaakt
“Zonder de professionele en inspirerende inbreng van Urban Solutions was onze city branding minder snel uit de verf gekomen. Nunspeet zet zich, mede dankzij Urban Solutions, Uit de Kunst op de toeristische kaart van Nederland.” Ronald Cleijsen, voorzitter Stichting Nunspeet uit de kunst
Terug