Nowadays – Amsterdam
De kracht van samen een verhaal vertellen

PROBLEEMSTELLING

De Beurspassage met het kunstwerk Amsterdam Oersoep behoort tot de parels van Amsterdam. Voor de herontwikkeling en opening van de Beurspassage binnen het project Nowadays creëerde Urban Solutions een community van ambassadeurs, die de plek door middel van storytelling zowel online als offline bekendheid en betekenis gaven. De campagne eindigde met een spectaculair openingsfeest.

Opdracht
Maak van de Beurspassage een nieuwe Top 10-attractie van Amsterdam.
– Bouwinvest International Retail Fund

OPLOSSING

Contentstrategie met diverse verhaallijnen (kunstenaars, architecten, ontwikkelaars, beleggers, gemeente, ondernemers en bewoners) via owned, earned en paid media, die met elkaar het verhaal van de plek vertellen. Door intensief samen te werken met plaatselijke organisaties (Iamsterdam, Amsterdam Museum, ARTTRA, ARCAM) werd snel groot bereik gecreëerd.

RESULTAAT

  • Winnaar van de NRW Marketing Publieksprijs 2017.
  • Publiciteitswaarde print: € 346.321,47.
  • Publiciteitswaarde online: € 36.371,-.
  • Verdriedubbeling van de beleggingswaarde van de panden die bij de herontwikkeling betrokken waren.

De Beurspassage met het kunstwerk Amsterdam Oersoep behoort tot de parels van Amsterdam. Voor de herontwikkeling en opening van de Beurspassage binnen het project Nowadays creëerde Urban Solutions een community van ambassadeurs, die de plek door middel van storytelling zowel online als offline bekendheid en betekenis gaven. De campagne eindigde met een spectaculair openingsfeest.

Opdracht
Maak van de Beurspassage een nieuwe Top 10-attractie van Amsterdam.
– Bouwinvest International Retail Fund

Contentstrategie met diverse verhaallijnen (kunstenaars, architecten, ontwikkelaars, beleggers, gemeente, ondernemers en bewoners) via owned, earned en paid media, die met elkaar het verhaal van de plek vertellen. Door intensief samen te werken met plaatselijke organisaties (Iamsterdam, Amsterdam Museum, ARTTRA, ARCAM) werd snel groot bereik gecreëerd.

  • Winnaar van de NRW Marketing Publieksprijs 2017.
  • Publiciteitswaarde print: € 346.321,47.
  • Publiciteitswaarde online: € 36.371,-.
  • Verdriedubbeling van de beleggingswaarde van de panden die bij de herontwikkeling betrokken waren.