Winkelcentrum Sint Jorisplein – Amersfoort
De plek waar je helemaal jezelf kunt zijn

PROBLEEMSTELLING

Winkelgebieden die in hun sociale meerwaarde investeren, doen het beter dan gebieden die dat niet doen, blijkt uit onderzoek. Voor het Sint Jorisplein in Amersfoort heeft Urban Solutions onderzocht wat de sociale meerwaarde kan zijn voor de doelgroep screenagers en millennials.

Opdracht
Versterk de merkbelofte van het Sint Jorisplein als inspiratiebron op het gebied van fashion, beauty en lifestyle en ontwikkel een merkconcept waarmee het winkelcentrum zich kan onderscheiden in de regio.
– Altera Vastgoed

OPLOSSING

Ontwikkeling van het (online) platform #BeYourself, dat erop gericht is om de doelgroep te inspireren met informatie, verhalen en ervaringen. Lokale influencers zijn ingezet als ‘coach’: zij vloggen, bloggen en houden online spreekuur (chatfunctie). De boodschap: haal het beste uit jezelf, maar wees vooral trots op wie en hoe je bent.

RESULTAAT

  • 45% meer bezoekers op de website.
  • 35% meer bezoekers op Instagram.
  • 7,5% meer bezoekers in het winkelcentrum.
  • Winnaar NRW Marketing Award 2019.

Winkelgebieden die in hun sociale meerwaarde investeren, doen het beter dan gebieden die dat niet doen, blijkt uit onderzoek. Voor het Sint Jorisplein in Amersfoort heeft Urban Solutions onderzocht wat de sociale meerwaarde kan zijn voor de doelgroep screenagers en millennials.

Opdracht
Versterk de merkbelofte van het Sint Jorisplein als inspiratiebron op het gebied van fashion, beauty en lifestyle en ontwikkel een merkconcept waarmee het winkelcentrum zich kan onderscheiden in de regio.
– Altera Vastgoed

Ontwikkeling van het (online) platform #BeYourself, dat erop gericht is om de doelgroep te inspireren met informatie, verhalen en ervaringen. Lokale influencers zijn ingezet als ‘coach’: zij vloggen, bloggen en houden online spreekuur (chatfunctie). De boodschap: haal het beste uit jezelf, maar wees vooral trots op wie en hoe je bent.

  • 45% meer bezoekers op de website.
  • 35% meer bezoekers op Instagram.
  • 7,5% meer bezoekers in het winkelcentrum.
  • Winnaar NRW Marketing Award 2019.