Webinar
Geen sausje,
gewoon hard werken
Voor iedereen die zich bezighoudt met de ontwikkeling, transformatie en marketing van woon-, werk- en winkelgebieden
Voor Linda Annink van Urban Solutions en Oedsen Boersma van SITE Urban Development is het ontwikkelen en vermarkten van plekken dagelijkse kost. In dit webinar delen zij hun tips & tricks! Ze putten uit opgeteld meer dan 20 jaar ervaring, opgedaan in meer dan 60 plekken in Nederland. Bekijk de opname van het webinar van 3 februari 2022 en krijg inzicht in hoe favoriete plekken totstandkomen en wat de rol van marketing, branding, placemaking en participatie daarbij is. Ook leer je waarom gebiedsmarketing niet het sausje is maar een nieuwe manier van gebiedsontwikkeling. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en met behulp van handige tools ontdek je dat dit helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Soms moet je er misschien hard voor werken, maar ook jij kunt dit eenvoudig realiseren in jouw gebied.
Vraag het wachtwoord aan en kijk het webinar!
Een nieuwe aanpak voor placemaking en gebiedsmarketing
Er wordt wat af getransformeerd in Nederland! En dan vooral in (binnen)stedelijke gebieden. Niet alleen gebouwen krijgen een nieuwe functie, hele winkelgebieden, verouderde kantorenparken en industrieterreinen worden getransformeerd naar mixed-use gebieden, waarin wordt gewoond, gewerkt en gerecreëerd. Niet altijd weet je van tevoren precies wat het eindresultaat wordt. En dat is maar goed ook!
Door al in een vroeg stadium creatief na te denken over marketing kun je samen met de gemeente, vastgoedeigenaren, ontwikkelaars, ondernemers, gebruikers en (toekomstige) bewoners stap voor stap de plek máken. En een transformatie op gang brengen waar alle stakeholders in het gebied zich voor willen inzetten. Dat leidt vaak tot nieuwe inzichten en soms hele mooie verrassende resultaten. Juist in gebieden die het niet ‘cadeau’ lijken te krijgen!
Linda Annink en Oedsen Boersma laten in dit webinar aan de hand van inspirerende voorbeelden zien wat zij verstaan onder gebiedsmarketing, placemaking en participatie. Hoe een goed concept en een doordachte brandingsstrategie het transformatieproces kunnen aanjagen. Maar dan wel met voldoende ruimte voor creatieve invulling! Je krijgt een helder stappenplan en praktische tools, waarmee ook jij de (her)ontwikkeling van jouw gebied tot een succes kunt maken.
Jouw take-aways
Over Oedsen Boersma
Oedsen Boersma is een ervaren concept- en gebiedsontwikkelaar en sinds 2019 partner van SITE. Als economisch geograaf staat zijn antenne automatisch afgesteld op de mens en zijn omgeving. Oedsen staat garant voor een gezonde dosis inspiratie, innovatie en leiderschap voor het creëren van gastvrije (binnen)steden en allerhande mixed-use gebiedsconcepten.
Over Linda Annink
Linda Annink is oprichter en eigenaar van Urban Solutions, bureau voor gebieds- en vastgoedmarketing: “Ik weet hoe je een gebied op de kaart zet, maar dat weten wel meer marketeers. Wat niet iedereen weet en kan, is hoe je partijen enthousiast maakt om samen de schouders eronder te zetten. Dat is 80% van het succes. Dáar ben ik goed in en mijn team ook.”