Marketingcommunicatie
voor gebied en vastgoed
Marketing-
communicatie
voor gebied
en vastgoed
Leer hoe jij voor jouw gebied een gedragen strategie uitwerkt
Het waarmaken van de belofte en het vertellen van het verhaal van jouw ‘merk’ kun je bij gebiedsmarketing niet alleen. Samenwerking en draagvlak zijn essentieel om waarde toe te voegen aan steden, gebieden, locaties en gebouwen. Als gebiedsmarketeer vertaal je (gezamenlijke) marketingdoelstellingen naar concrete, creatieve en omarmde campagnes en content. De onlinecursus Marketingcommunicatie voor gebied en vastgoed biedt tips, tools en inspiratie, maar doorloopt ook hoe de juiste (financiële) inrichting van de marketingorganisatie een strategisch marketingplan ook echt omzet in effectieve acties.
Deze onlinecursus is onderdeel van een driedelige serie waarin je alles leert om een grootse bijdrage aan succesvolle gebiedsmarketing te kunnen leveren.
Gedragen marketingplan voor gebied en vastgoed
Na 9 modules heb je alle kennis en vaardigheden aangereikt gekregen om een ijzersterk marketing- en communicatieplan neer te zetten voor jouw gebied. Er wordt uitgebreid stilgestaan bij onderdelen zoals placemaking en participatie; elementen die uniek zijn bij gebieds- en vastgoedmarketing ten opzichte van het vermarkten van een willekeurig product.
Theorie en praktijk
Succesfactoren, trends en praktische kennis wisselen elkaar af, met heldere uitleg in tekst en video. Door middel van oefeningen test je jouw kennis en werk je gelijk aan jouw ervaring. Aan het eind van de cursus heb je een persoonlijk onlinegesprek met de docent (bij de cursus inbegrepen).
Wat ga je leren?
Hoeveel tijd je nodig hebt om de cursus met goed gevolg te kunnen afronden, is natuurlijk voor iedereen verschillend. Reken in elk geval op een studietijd van 6-8 uur, die je naar eigen keuze kunt inplannen.