De Julianabaan – Voorburg
Optimale service en gemak

PROBLEEMSTELLING

Winkelcentrum De Julianabaan is met meer dan honderd ondernemers een van de vier grotere winkelgebieden in de gemeente Leidschendam-Voorburg. Door de komst van The Mall of the Netherlands in Leidschendam is bij de andere drie winkelgebieden de urgentie ontstaan om zichzelf sterker te profileren. Tegelijkertijd staat er voor De Julianabaan een ingrijpende herontwikkeling op de planning en wordt het woonaanbod in het naburige De Binckhorst uitgebreid. De gemeente en de ondernemers hebben deze kans aangegrepen om een nieuwe positionering voor het winkelcentrum te ontwikkelen.

Opdracht
Kom met een nieuwe positionering voor De Julianabaan, rekening houdend met recente en toekomstige ontwikkelingen in de omgeving (The Mall of the Netherlands, woningen Binckhorst). Werk dit uit tot een onderscheidend merkconcept, inclusief logo, huisstijl en merkboek.
– Gemeente Leidschendam-Voorburg/OV Winkelcentrum De Julianabaan

OPLOSSING

Urban Solutions werkte voor deze opdracht samen met SUM Architecten, die voor De Julianabaan het Masterplan hebben ontwikkeld. In samenspraak zijn de kern- en merkwaarden voor dit gebied vastgesteld, die door SUM Architecten zijn vertaald naar het Masterplan. Urban Solutions heeft deze uitgewerkt in de merkbelofte: optimale service en gemak. Dit is doorvertaald naar een merk-, communicatie- en socialmediastrategie. De diversiteit van het aanbod en de vernieuwingen en vergroening van het winkelcentrum en de openbare ruimte zijn terug te vinden in een opvallende, kleurrijke look & feel, passend bij de bestaande én toekomstige doelgroepen.

RESULTAAT

  • Sterke positionering, gericht op het behouden van bestaande doelgroepen en het aantrekken van nieuwe.
  • Onderscheidend merkconcept, waarmee De Julianabaan zich kan profileren in de omgeving.
  • Verrassing en persoonlijke benadering staan centraal.
  • Van (stenig) winkelgebied voor de dagelijkse boodschappen naar favoriete (groene) ontmoetingsplek.
  • Lokale partijen zetten strategie succesvol voort, met behulp van overzichtelijk merkboek.

Winkelcentrum De Julianabaan is met meer dan honderd ondernemers een van de vier grotere winkelgebieden in de gemeente Leidschendam-Voorburg. Door de komst van The Mall of the Netherlands in Leidschendam is bij de andere drie winkelgebieden de urgentie ontstaan om zichzelf sterker te profileren. Tegelijkertijd staat er voor De Julianabaan een ingrijpende herontwikkeling op de planning en wordt het woonaanbod in het naburige De Binckhorst uitgebreid. De gemeente en de ondernemers hebben deze kans aangegrepen om een nieuwe positionering voor het winkelcentrum te ontwikkelen.

Opdracht
Kom met een nieuwe positionering voor De Julianabaan, rekening houdend met recente en toekomstige ontwikkelingen in de omgeving (The Mall of the Netherlands, woningen Binckhorst). Werk dit uit tot een onderscheidend merkconcept, inclusief logo, huisstijl en merkboek.
– Gemeente Leidschendam-Voorburg/OV Winkelcentrum De Julianabaan

Urban Solutions werkte voor deze opdracht samen met SUM Architecten, die voor De Julianabaan het Masterplan hebben ontwikkeld. In samenspraak zijn de kern- en merkwaarden voor dit gebied vastgesteld, die door SUM Architecten zijn vertaald naar het Masterplan. Urban Solutions heeft deze uitgewerkt in de merkbelofte: optimale service en gemak. Dit is doorvertaald naar een merk-, communicatie- en socialmediastrategie. De diversiteit van het aanbod en de vernieuwingen en vergroening van het winkelcentrum en de openbare ruimte zijn terug te vinden in een opvallende, kleurrijke look & feel, passend bij de bestaande én toekomstige doelgroepen.

  • Sterke positionering, gericht op het behouden van bestaande doelgroepen en het aantrekken van nieuwe.
  • Onderscheidend merkconcept, waarmee De Julianabaan zich kan profileren in de omgeving.
  • Verrassing en persoonlijke benadering staan centraal.
  • Van (stenig) winkelgebied voor de dagelijkse boodschappen naar favoriete (groene) ontmoetingsplek.
  • Lokale partijen zetten strategie succesvol voort, met behulp van overzichtelijk merkboek.