Piazza Center – Gorinchem
Een dagje ontspannen winkelen

UITDAGING

Net buiten het centrum van Gorinchem bevindt zich het Piazza Center, een modern overdekt winkelcentrum met ruim veertig winkels, supermarkten en horecagelegenheden. Het ruime aanbod, de gastvrije ondernemers en de combinatie van zowel grote winkelketens als lokale boetieks maken het Piazza Center een unieke winkellocatie.

Opdracht
Ontwikkel op basis van retailkennis en ervaring een marketingjaarplan met evenementen, signing, decoratie, social media, webbeheer, e-mailmarketing en acties. Zorg daarbij voor volledige ontzorging.
– Winkeliersvereniging Piazza Center

OPLOSSING

Onze ervaren accountmanagers weten dat een winkelcentrum zowel offline als online voor de juiste winkelbeleving moet zorgen. Voor Piazza Center werd duidelijk dat social shopping centraal stond: mensen komen naar het winkelcentrum voor het complete pakket: de dagelijkse boodschappen, fijn winkelen en gezellige horeca.

We hebben gekozen voor een mix van offline en online marketing. Vanuit onze ervaring weten wij dat dit voor een winkelcentrum voor de juiste winkelbeleving zorgt.

We startten het marketing- en communicatieplan met een strategisch plan, waarna we een op maat gemaakt jaarplan gebaseerd op concrete doelstellingen opstelden. In dit jaarplan verwerkten we evenementen, decoratie, socialmediastrategieën en -beheer, websitebeheer en -mutaties, e-mailmarketing en originele retailacties. Ook keken we kritisch of het logo en de huisstijl nog pasten bij de gewenste doelgroep, en zetten de verzorging van een totale restyle van het gehele winkelcentrum in gang.

RESULTAAT

  • Totale restyle van Piazza Center, inclusief nieuw, modern logo en eigentijdse huisstijl.
  • Alle signing is vervangen en ook de website en social media zijn compleet vernieuwd.
  • Maandelijks bezoek van onze content creator, die unieke, hoogwaardige en inspirerende content schiet voor de social media, website en nieuwsbrief.
  • Vier keer per jaar een groots evenement, georganiseerd rondom belangrijke retailmomenten. Urban Solutions organiseert de evenementen en verzorgt ook de volledige promotie, zowel offline als online.
  • Passende decoratie in het winkelcentrum rondom de vier seizoenen en kerst.

Net buiten het centrum van Gorinchem bevindt zich het Piazza Center, een modern overdekt winkelcentrum met ruim veertig winkels, supermarkten en horecagelegenheden. Het ruime aanbod, de gastvrije ondernemers en de combinatie van zowel grote winkelketens als lokale boetieks maken het Piazza Center een unieke winkellocatie.

Opdracht
Ontwikkel op basis van retailkennis en ervaring een marketingjaarplan met evenementen, signing, decoratie, social media, webbeheer, e-mailmarketing en acties. Zorg daarbij voor volledige ontzorging.
– Winkeliersvereniging Piazza Center

Onze ervaren accountmanagers weten dat een winkelcentrum zowel offline als online voor de juiste winkelbeleving moet zorgen. Voor Piazza Center werd duidelijk dat social shopping centraal stond: mensen komen naar het winkelcentrum voor het complete pakket: de dagelijkse boodschappen, fijn winkelen en gezellige horeca.

We hebben gekozen voor een mix van offline en online marketing. Vanuit onze ervaring weten wij dat dit voor een winkelcentrum voor de juiste winkelbeleving zorgt.

We startten het marketing- en communicatieplan met een strategisch plan, waarna we een op maat gemaakt jaarplan gebaseerd op concrete doelstellingen opstelden. In dit jaarplan verwerkten we evenementen, decoratie, socialmediastrategieën en -beheer, websitebeheer en -mutaties, e-mailmarketing en originele retailacties. Ook keken we kritisch of het logo en de huisstijl nog pasten bij de gewenste doelgroep, en zetten de verzorging van een totale restyle van het gehele winkelcentrum in gang.

  • Totale restyle van Piazza Center, inclusief nieuw, modern logo en eigentijdse huisstijl.
  • Alle signing is vervangen en ook de website en social media zijn compleet vernieuwd.
  • Maandelijks bezoek van onze content creator, die unieke, hoogwaardige en inspirerende content schiet voor de social media, website en nieuwsbrief.
  • Vier keer per jaar een groots evenement, georganiseerd rondom belangrijke retailmomenten. Urban Solutions organiseert de evenementen en verzorgt ook de volledige promotie, zowel offline als online.
  • Passende decoratie in het winkelcentrum rondom de vier seizoenen en kerst.