Nieuwe identiteit voor
iconisch gebouw: The Wall

PROBLEEMSTELLING

Met de komst van de nieuwe eigenaren beleeft het iconische rode gebouw aan de A2 een vliegende herstart: de ene na de andere ondernemer vestigt zich er en er wordt geïnvesteerd in het verbeteren van de customer journey, vergroening en verduurzaming. Urban Solutions ontwikkelde samen met de eigenaren en huurders een nieuwe identiteit voor deze plek waarin retail, horeca en leisure samenkomen. Tegelijkertijd zorgden wij voor structurele positieve berichtgeving, waardoor de reputatie verbeterde.

Opdracht
Help van The Wall een aangename, favoriete plek te maken en maak nieuwe ontwikkelingen en ondernemers zichtbaar, met als doel bestaande doelgroepen te binden en nieuwe te werven.
– Urban Interest en Built to Build

OPLOSSING

Ontwikkeling van het concept ‘A Big Welcome’, dat door het hele gebouw en door alle communicatie werd doorgevoerd. Door de ondernemers data met elkaar te laten delen over doelgroepen en consumentengedrag konden we beter en gericht gezamenlijk campagne voeren, waardoor de zichtbaarheid met name online snel vergroot werd. Events met een toegevoegde waarde voor de directe omgeving én goede contacten met de pers zorgden er daarnaast voor dat er definitief werd afgerekend met negatieve berichtgeving uit het verleden. Sinds 2018 verzorgen wij de uitvoering van het marketingjaarplan, waarmee de bezoekersaantallen en conversie aantoonbaar zijn gestegen.

RESULTAAT

  • Betere uitstraling van het project.
  • Stijgende bezoekersaantallen op de website en social media.
  • Recordaantal bezoekers in het centrum (en nog steeds stijgend).
  • Bijna 1-op-1 conversie, dus hogere omzetten voor de ondernemers.
  • Betere samenwerking met en tussen de ondernemers.
  • Inmiddels is bijna alle leegstand op The Wall opgelost.

Met de komst van de nieuwe eigenaren beleeft het iconische rode gebouw aan de A2 een vliegende herstart: de ene na de andere ondernemer vestigt zich er en er wordt geïnvesteerd in het verbeteren van de customer journey, vergroening en verduurzaming. Urban Solutions ontwikkelde samen met de eigenaren en huurders een nieuwe identiteit voor deze plek waarin retail, horeca en leisure samenkomen. Tegelijkertijd zorgden wij voor structurele positieve berichtgeving, waardoor de reputatie verbeterde.

Opdracht
Help van The Wall een aangename, favoriete plek te maken en maak nieuwe ontwikkelingen en ondernemers zichtbaar, met als doel bestaande doelgroepen te binden en nieuwe te werven.
– Urban Interest en Built to Build

Ontwikkeling van het concept ‘A Big Welcome’, dat door het hele gebouw en door alle communicatie werd doorgevoerd. Door de ondernemers data met elkaar te laten delen over doelgroepen en consumentengedrag konden we beter en gericht gezamenlijk campagne voeren, waardoor de zichtbaarheid met name online snel vergroot werd. Events met een toegevoegde waarde voor de directe omgeving én goede contacten met de pers zorgden er daarnaast voor dat er definitief werd afgerekend met negatieve berichtgeving uit het verleden. Sinds 2018 verzorgen wij de uitvoering van het marketingjaarplan, waarmee de bezoekersaantallen en conversie aantoonbaar zijn gestegen.

  • Betere uitstraling van het project.
  • Stijgende bezoekersaantallen op de website en social media.
  • Recordaantal bezoekers in het centrum (en nog steeds stijgend).
  • Bijna 1-op-1 conversie, dus hogere omzetten voor de ondernemers.
  • Betere samenwerking met en tussen de ondernemers.
  • Inmiddels is bijna alle leegstand op The Wall opgelost.