Woonhart Zoetermeer
Creëer jouw Happy Home
UITDAGING
Woonhart Zoetermeer staat voor een grote renovatie. De opdracht aan Urban Solutions was om een eigentijdse brandingstrategie te ontwikkelen die bezoekers behoudt en nieuwe doelgroepen aantrekt. Belangrijk hierbij was het negatieve imago ombuigen en het centrum positioneren als dé plek voor het creëren van een ‘Happy Home’. Naast het ontwikkelen van een duidelijke visuele identiteit moest het plan ook de sociale verbinding met de inwoners versterken.
OPLOSSING
Urban Solutions ontwikkelde een aanpak gericht op de behoeften van de Zoetermeerse doelgroepen, met de focus op lokale betrokkenheid en laagdrempelige communicatie. Onder de paraplu “Jouw Happy Home” worden Zoetermeerders gestimuleerd om Woonhart te zien als een gezellig en inspirerend wooncentrum. De marketingstrategie omvat onder meer wekelijkse zichtbaarheid op social media, events en acties voor meer binding en beleving, en een nauwe samenwerking met het Stadshart en Citymarketing Zoetermeer om de naamsbekendheid te vergroten.
RESULTAAT
De nieuwe positionering als “Jouw Happy Home” heeft een herkenbaar en verbindend concept gecreëerd dat zowel bestaande als nieuwe bezoekers aanspreekt. De doelgerichte campagnes en verbeterde online zichtbaarheid zorgen voor meer betrokkenheid en positieve interactie, terwijl de geplande imagocampagne en rebranding Woonhart Zoetermeer stevig op de kaart zetten als een unieke en aantrekkelijke woonboulevard in de regio.