De week van Linda

Wij helpen de magische X-factor van gebieden en plekken te ontdekken en succesvol in te zetten door middel van storytelling en contentmarketing. We zijn een team van experts, met elk een eigen specialisme. Elke medewerker maakt een beschrijving van zijn of haar week. Deze week is dat Linda Annink, onze inspirator en directeur…

Maandag:
Maandagen, ik ben er dol op. Altijd weer blij verrast door alle ideeën die er in ons wekelijks teamoverleg worden geopperd. Vandaag heeft dit overleg een iets andere insteek. Onze voormalige stagiair/student-medewerker Ivo Paschold, inmiddels ervaren digital marketeer, komt ons bijpraten over de nieuwe ontwikkelingen in online marketing. Waardevolle informatie en kennis, die we binnenkort kunnen toepassen in de nieuwe jaarplannen voor onze klanten. Ik zie alweer mooie campagnes voor me…

Dinsdag:

Sinds ik de challenge uit het boek Superslapen volg, word ik ’s morgens superfit wakker. (Pas) na de gebruikelijke ochtendrituelen, check ik mijn telefoon, en lees en beantwoord ik mails, zodat wanneer ik om een uur of 9.00 op kantoor verschijn, de dag nog vers tot mijn beschikking staat. Er staat een brainstorm op het programma, met een uitgebreid creatief team. Doel is een marketingconcept te bedenken voor een nieuw te ontwikkelen centrumgebied, waarvoor wij zijn uitgenodigd ons idee te pitchen. Ik ben geen voorstander van pitches en het liefst blijf ik er vandaan, maar dit is wel een hele gave die we niet voorbij willen laten gaan.

Woensdag:

Traditioneel een thuiswerkdag, wat voor mij betekent dat ik ’s morgens de tijd neem om naar de sportschool te gaan. Daarna neem ik mij altijd voor om te werken aan zaken die niet direct haast hebben, maar wel belangrijk zijn (de zogenoemde 2e-kwadrant activiteiten uit Steven Covey’s Seven Habits of Highly Effective people). Even afstand nemen van de dagelijkse bezigheden levert vaak nieuwe inzichten op. ’s Middags lunchen bij een oude vriendin/voormalig medewerker van Urban Solutions, wat uitloopt tot ver in de middag (Time flies when you’re having fun). Ik sluit de dag af met ‘vrijwilligerswerk’: het schrijven van een persbericht voor de Volksuniversiteit in mijn woonplaats Hoevelaken.

Donderdag:

Robert Cialdini komt naar Nederland! Voor wie hem niet kent: Cialdini is de auteur van de bestseller Invloed – de zes geheimen van het overtuigen. Hij staat bekend als dé wereldwijde autoriteit op het gebied van beïnvloeden en overtuigen. Een must read dus voor marketeers en communicatiespecialisten. Op 26 september staat hij op het podium tijdens een seminar met een aantal Nederlandse sprekers. Ter voorbereiding heb ik mij ingeschreven voor zijn webinar, binnenkort. Ik hoop nu al dat ik mij dan laat verleiden om een ticket voor het seminar aan te schaffen. 🙂

Vrijdag:
Met het weekend in het vooruitzicht ervaren wij dit op kantoor meestal als de meest productieve dag van de week. We lopen de projectenlijst nog een keer door: hebben we alles gedaan wat we hadden afgesproken? Alles onder controle? Kunnen we alvast vooruitwerken? Vinkjes zetten achter alle taken, lekker gevoel geeft dat. Van business coach Tony Robbins heb ik geleerd dat wanneer je elke dag een klein stukje werkt aan verandering en dat consistent doet, je op den duur exponentiële groei teweeg brengt. Discipline en geduld, het klink zo gemakkelijk. In elk geval kan ik met een afgewerkte to-do lijst deze week afsluiten en morgen echt weekend houden. Wat ik ga doen? Op de bank met een boek lijkt me wel wat. Ik zag vandaag bij de Bruna alweer 2 mooie exemplaren op de tafel liggen…

Terug