Dé marketingpartner
bij gebiedstransformaties

Gebiedsmarketing is meer dan je locatie laten zien. Het is de aantrekkingskracht van een stad, regio of gebied vergroten, van een gebied een merk maken, een plek van betekenis creëren voor bewoners en bezoekers… Het is de magie van een locatie laten zien zodat zoveel mogelijk mensen die kunnen ontdekken.

Wil jij ook de magie van jouw gebied laten zien? Met onze unieke Magic Places®-methode helpen we overheden, ontwikkelaars en ondernemers hun gebied (opnieuw) op de kaart te zetten en de aantrekkingskracht, waarde en sociale impact van hun locatie te vergroten. In drie stappen maken we samen een magische plek en met behulp van placemaking, branding en campagnes versterken we de aantrekkingskracht van het gebied. Het resultaat: een levendig, duurzaam en toekomstbestendig (winkel)gebied waar mensen graag wonen, werken en verblijven!

Mensen die verliefd worden op een plek, worden emotioneel geraakt. Dat werkt eigenlijk op precies dezelfde manier als bij personen. Denk maar eens aan de keren dat jij voor iemand bent gevallen: om verliefd op iemand te worden, moet diegene eerst je aandacht weten te trekken en je vervolgens laten zien waarom hij of zij uniek is. Met de Magic Places®-methode doen we datzelfde voor een gebied: we zoomen in op doelgroepen en klantprofielen, we ‘vangen’ het DNA, we kijken naar trends en ontwikkelingen, we analyseren plussen en minnen en komen zo uit op een unieke, onderscheidende positionering voor de stad of het winkelgebied. Dat is de magische X-factor, die maakt dat mensen verliefd op een gebied worden. De X-factor gaat nooit over de hoeveelheid woningen, winkels of horecagelegenheden die je ergens vindt, of over het aantal parkeerplaatsen of de goede bereikbaarheid. Een magische X-factor spreekt emoties aan. Je vindt hem vaak in een combinatie van herinneringen, geschiedenis, sfeer, gastvrijheid, ontmoetingen, duurzaamheid en betrokkenheid. Als we de X-factor hebben ontdekt, is de basis voor die magische aantrekkingskracht, voor dat vonkje van verliefdheid, gelegd.

Natuurlijk gaat verliefdheid dieper dan de oppervlakte. Maar het oog wil ook wat. Een Magic Place® heeft daarom een sterke identiteit en presenteert zich als een merk, met een herkenbaar logo, passende huisstijl en look & feel. Een uitstraling die je overal terugziet: in de styling, de bewegwijzering, de gevelbelettering en de branchering, maar vooral in de verhalen en content. Alle uitingen onderstrepen de kernwaarden en de magische X-factor, en altijd op een originele, creatieve manier. Want wie niet opvalt, wordt niet gezien. Laat staan dat er een magische aantrekkingskracht ontstaat. Een sterk concept, creatief design en consistente contentmarketing zorgen voor die onweerstaanbare aantrekkingskracht.

In deze fase ontstaat de echte magie. Nu gaan we het merk laden met prikkelende campagnes, promotionele acties en events. Met behulp van storytelling en social marketing waarbij we relevante content delen, bouwen we een community. Want daar gaat het om: laten zien waarom deze stad of dit gebied voor de klant van betekenis is. Waar nodig zetten we influencers in om dit verhaal te vertellen. We zorgen voor sterke aanwezigheid op sociale media. Structureel, zodat er een top-of-mind-positie ontstaat, die zorgt voor magische aantrekkingskracht en harde conversie: meer bezoekers, hogere bestedingen, meer omzet, meer waarde! Zo ontstaat een magische plek waar mensen verliefd op worden.

Ontdek de magie van jouw project

Urban Solutions helpt je om ook het verhaal van jouw project te ontdekken, te schrijven en te vertellen. Al meer dan tien jaar helpen wij gebieden en gebouwen zich te positioneren en te onderscheiden. In die tijd hebben we gezien wat werkt en wat niet, hebben we valkuilen ontdekt en overwonnen en hebben we vooral veel geleerd. Die kennis komt samen in onze Magic Places®-methode, waarmee we in heel Nederland magische plekken tot leven hebben gebracht. En dat kunnen we ook voor jouw gebied, met veel expertise, inspiratie en een gezonde dosis lef. Wij zijn dé marketingpartner bij gebiedstransformaties en herbestemmingen.

Doetinchem

Doetinchem

’t Zoet – Breda Proef de toekomst

’t Zoet – Breda Proef de toekomst

Almere Haven

Almere Haven

De Parade – Bergen op Zoom

De Parade – Bergen op Zoom

De Liemers – Verborgen parel

De Liemers – Verborgen parel

Bogaard stadscentrum

Bogaard stadscentrum

social impact

Bij Urban Solutions vinden we het niet alleen belangrijk om toekomstbestendige ontwikkelingen te stimuleren, het is onze missie om van elke plek een sociale omgeving te maken, die bijdraagt aan het positieve gevoel van de bewoners en gebruikers ervan. Want de meerwaarde van een gebied of gebouw wordt bepaald door de bewoners, bezoekers en gebruikers van die plek. Wij geloven dat marketing kan helpen om een duurzame strategie te vertalen naar winstgevende en sociale meerwaarde voor zowel gemeenten, ontwikkelaars, vastgoedeigenaren als hun huurders en bewoners. Die sociale impact, de ‘S’ uit de ESG-doelstellingen, daar gaan wij voor.

DE MARKETINGPARTNER BIJ GEBIEDSTRANSFORMATIES

Urban Solutions houdt zich al meer dan tien jaar bezig met de marketing, communicatie en branding van (binnen)steden, wijken, locaties en regio’s. Van oorsprong deden we dat voor winkel- en stedelijke gebieden, maar inmiddels zetten we onze kennis, passie en lef ook in voor de communicatie van leisure-gebieden, bedrijvenlocaties en (nieuwe) woonwijken. Benieuwd wat we voor jouw gebied kunnen betekenen? Neem contact met ons op!

GRATIS E-BOOK 5 SLIMME EN BEWEZEN STRATEGIEËN

Download gratis ons e-book met daarin vijf slimme en bewezen gebiedsmarketingstrategieën en verhoog de aantrekkingskracht van jouw gebied of gebouw voor bewoners, bezoekers en bedrijven. Na het lezen van dit boek weet je:

  • wat de belangrijkste succesfactoren zijn om een gebied op de kaart te zetten;

  • waarom gemeenten, projectontwikkelaars en vastgoedeigenaren graag investeren in gebiedsmarketing;

  • hoe de juiste stappen leiden tot de effectiefste keuzes en marketingacties;

  • welke voorwaarden nodig zijn om een gebiedsmarketingstrategie te laten werken;

  • hoe je met de juiste strategie elk gebied weer kunt laten bruisen.